Przetarg na sprzedaż gruntu rolnego pow. 4,42 ha/ użytek N torfowisko/cena wywoławcza 91000,oo PLN/wadium 9100,oo PLN do 15.06.2022/ termin przetargu 20.06.2022 godz. 13:30
Burmistrz Miasta i Gminy
Gołańcz
ogłasza I przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż
nieruchomości mienia komunalnego Gminy Gołańcz.
Przedmiotem przetargu jest nieruchomość gruntowa położona
w Panigrodzu, oznaczona ewidencyjnie numerem 165 o powierzchni
4,4200 ha
– działka nr 165 o powierzchni 4,4200 ha położona w Panigrodzu, leży poza obszarem objętym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego gminy Gołańcz. Teren działki nie jest objęty decyzją o lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz decyzją o warunkach zabudowy, które powodują zmianę zagospodarowania terenu. W studium uwarunkowania i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Gołańcz działka leży w obszarze występowania złóż surowców mineralnych – torfy/piaski.
Cena wywoławcza – 91 000,00 zł
Termin przetargu – 20 czerwca 2022 r. o godz. 1330.
Miejsce przetargu – sala sesyjna Urzędu Miasta i Gminy Gołańcz przy ulicy dr Piotra Kowalika.
WARUNKI:
- Należy wnieść wadium w formie pieniężnej w wysokości 10% ceny wywoławczej przelewem na konto bankowe 90 8959 0001 3900 0316 2000 0030 w Pałuckim Banku Spółdzielczym Oddział w Gołańczy, najpóźniej do dnia 15 czerwca 2022 r. Jako datę wpłaty wadium uznajemy datę wpływu na rachunek bankowy Urzędu. Wpłaty wadium dokonuje osoba/osoby, która przystępuje do przetargu. Na dowodzie wpłat należy dopisać „I przetarg na zbycie działki nr: 165 w Panigrodzu – wadium”.
- Przed przystąpieniem do przetargu uczestnik przetargu zobowiązany jest przedłożyć:
1) dowód tożsamości,
2) dowód wpłaty wadium, ważne pełnomocnictwa,
3) oświadczenie o zapoznaniu się z przedmiotem przetargu i zaakceptowaniu warunków podanych w treści ogłoszenia, oraz że nie będzie występował z roszczeniami z tytułu rękojmi za ewentualne wady przedmiotu sprzedaży,
4) oświadczenie, że oferent wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Urząd Miasta i Gminy Gołańcz w związku z przetargiem na sprzedaż nieruchomości – podstawa prawna: art. 23 ust. 1 pkt 1 i 2, art. 24 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2016r. poz. 922).
Dodatkowe dokumenty:
1) dowód potwierdzający osobiste prowadzenie przez okres co najmniej 5 lat gospodarstwa rolnego –dowodem jest pisemne oświadczenie prowadzącego to gospodarstwo, poświadczone przez Wójta/Burmistrza/Prezydenta,
2) zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały przez okres co najmniej 5 lat w gminie, na obszarze której jest położona jedna z nieruchomości rolnych wchodzących w skład gospodarstwa rolnego,
3) oświadczenie oferenta, że jest właścicielem, użytkownikiem wieczystym, samoistnym posiadaczem lub dzierżawcą nieruchomości rolnych, których łączna powierzchnia użytków rolnych nie przekracza 300 ha. W oświadczeniu tym należy podać łączną powierzchnię i miejsce położenia nieruchomości rolnych, których oferent jest właścicielem (współwłaścicielem w części ułamkowej – należy podać powierzchnię proporcjonalną do udziału w nieruchomości rolnej; współwłaścicielem w przypadku współwłasności łącznej – należy podać łączną powierzchnię nieruchomości rolnych stanowiących przedmiot współwłasności), użytkownikiem wieczystym, dzierżawcą lub samoistnym posiadaczem.
4) dokumenty lub oświadczenie potwierdzające kwalifikacje rolnicze oferenta zgodnie z treścią art. 6 ust. 2 pkt 2 i ust. 3 oraz art. 7 ust. 9 ustawy o kształtowaniu ustroju rolnego (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 803 ze zm. w związku z treścią § 6 i § 7 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 17 stycznia 2012 r. w sprawie kwalifikacji rolniczych posiadanych przez osoby wykonujące działalność rolniczą (Dz. U. z 2012 r. poz. 109 ze zm.),
- Dokumenty i oświadczenia należy złożyć w tut. Urzędzie w pok. nr 23
- Przetarg jest ważny bez względu na liczbę uczestników, jeżeli przynajmniej jeden zaoferuje co najmniej jedno postąpienie powyżej ceny wywoławczej. Wysokość postąpienia wynosi nie mniej niż 1% ceny wywoławczej z zaokrągleniem w górę do pełnych dziesiątek złotych.
- Wadium wpłacone przez osobę, która wygrała przetarg zaliczone zostanie na poczet ceny nabycia. Wadium przepada w razie uchylenia się uczestnika, który przetarg wygrał od zawarcia umowy notarialnej. Wadium zostanie zwrócone osobie, która przetargu nie wygrała w ciągu 3 dni od dnia odwołania, zamknięcia, unieważnienia bądź zakończenia przetargu wynikiem negatywnym.
- Termin uiszczenia ceny sprzedaży pomniejszonej o wpłacone wadium upływa w dniu zawarcia umowy notarialnej.
- Nabywca nieruchomości zawiadomiony zostanie o miejscu i terminie zawarcia umowy sprzedaży, najpóźniej w ciągu 21 dni od dnia rozstrzygnięcia przetargu. Koszty notarialne i sądowe od zawartej umowy ponosi nabywca.
- Wydanie przedmiotu umowy nastąpi niezwłocznie po zawarciu umowy sprzedaży w formie aktu notarialnego.
- Zastrzegamy sobie prawo odwołania przetargu lub jego unieważnienie z ważnej przyczyny.
- Dodatkowych informacji o działce będącej przedmiotem przetargu udziela pracownik Urzędu w pok. nr 23 lub pod nr tel. 067 26 83 308
Wywieszono – 15.05.2022 r.
https://bip.golancz.pl/wiadomosci/6690/wiadomosc/629945/i_przetarg_panigrodz_165